Followers

Thursday, August 18, 2011

Sayang ... (^_^)

Assalamualaikum.. 
da lama rasanya x update blog ni, bila sesuatu fikiran telah menghantui saya,hehe ape lg keluarkan segala cerita yang ingin dikongsi bersama anda semua..Hurmm,topik yang ingin dikongsikan adalah "SAYANG".

APA ITU "SAYANG"?
bagi sy la sayang itu adalah satu perasaan yang hadir dalam hati seseorang untuk menyayangi orang yang dia sayang. kat dalam dunia ni, erti sayang bkn hanya pada satu maksud sahaja, tetapi sayang itu mempunyai banyak makna. hehe tp saya nak ceritakan mengenai "sayang kepada seseorang".

Bila kita da sayang kan seseorang itu, korang akan merasakan sesuatu perasaan yang sangat indah sehinggakan korang tidak mampu menggambarkan bagaimana rasanya kebahagiaan itu. Kita hanya mampu meluahkan perasaan itu kepada seseorang supaya orang itu tahu perasaan sayang kita terhadap dia.Mesti korang berasa gembira apabila luahan sayang itu diterima oleh orang yang korang sayang kerana dia pun sayangkan anda juga (^_^).

Bagi saya perkataan "SAYANG" memang mudah untuk kita ungkapkan,tetapi janganlah diungkapkan dengan hanya kata-kata kosong yang hanya mampu membuat seseorang itu sekadar tahu "dia sayang awk".Kita harus  tunjukkan sesuatu kepada dia agar dia tahu yang kita sayangkan dia dan ikhlaskan sayang itu hanya untuk dia.

Saya bersyukur kerana ada seseorang yang telah menyayangi saya dengan setulus hatinya dan saya mempunyai perasaan "SAYANG" terhadap dia. Mula-mula perasaan itu hanya sekadar biasa tetapi muncul sesuatu perasaan yang saya rasa sukar untuk diperjelaskan hanya tuhan sahaja yang maha mengetahui bagaimana perasaan itu muncul. Aq terlalu sayangkan dia dan disini baru aq sedar bagaimanakah rasanya sayangkan seseorang.

Jom sama-sama luahkan perasaan "SAYANG" kepada seseorang yang anda sayang sgt2!!
Ingat k, keikhlasan sahaja dapat mengekalkan sayang itu. Sayang itu ibaratkan seperti mutiara suci seandainya mutiara itu jatuh, hancur berkecailah kerana anda tidak menjaganya dengan sebaik2nya.

Kepada seseoarang yang saya sayang, awk!! saya sayang awk..
(^_^)





7 comments:

  1. wahhh~~ untung sangat orang yang ko sayang tu. kalau die bace, mesti airmate die keluar..mesti die tengah bahagie dengan ko sekarang.. InsyaAllah, kalau both of u ikhlas menyayangi, hubungan itu akan lama..

    *thanks..

    ReplyDelete
  2. hehe... (^_^) bia dia rasa bahagia, sbb itu yang saya ingin lihat

    ReplyDelete
  3. terima kasih :) aq syg sgt2 kat dye (T_T)

    ReplyDelete
  4. menyayangi dan mencintai seseorang itu tak sama...jika kita sayang kan seseorang itu tak bermakna kita sudah mencintai dia...
    cuba lah untuk menyayangi dan mencintai dia sepenuh hati..bahagiakan dia seperti mana mirul mahu dia bahagiakan mirul....:)

    ReplyDelete